Veel plezier op het plezante forum!

Inloggen |  Registreren
RegistrerenInloggenZoeken Help

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

di aug 11, 2009 21:11

BerichtRe: Formule 1 2009

Leeftijd: 28
Citaat:
Schumacher blaast F1-comeback af, Badoer vervanger
11 augustus 2009

De comeback van Michael Schumacher is van de baan. De Duitser heeft te veel last van zijn nek, een overblijfsel van een motorongeluk in februari, en is niet in staat om weer te gaan racen in de Formule 1, waar de g-krachten enorm zijn. Ferrari-testcoureur Luca Badoer zal nu voor het team rijden in Valencia.

"Gisteravond heb ik Ferrari-president Luca di Montezemolo en teambaas Stefano Domenicali moeten informeren dat ik helaas niet kan invallen voor Felipe", liet de Duitser weten op zijn website. "Ik heb er echt alles aan gedaan om mijn terugkeer mogelijk te maken, maar tot mijn spijt is het niet gelukt. Helaas hebben we de pijn die ik kreeg tijdens de test in Mugello niet kunnen verhelpen, ondanks het feit dat we op medicinaal en therapeutisch gebied alles hebben geprobeerd."

"De consequenties van de verwondingen die ik opliep in mijn motorongeluk in februari, breuken in de nek en bij het hoofd, zijn nog steeds te zwaar. Daarom kan mijn nek de enorme krachten van een Formule 1-auto nog niet aan. Dit is een duidelijk resultaat van de onderzoeken die we in de afgelopen twee weken hebben gedaan. Aangezien er geen verbetering was na de dag in Mugello, heb ik besloten om de definitieve test gisteren te doen."

"Ik ben diep, diep teleurgesteld. Het spijt me enorm voor Ferrari en alle fans die hun vingers voor mij gekruist hielden. Ik kan alleen maar herhalen dat ik alles heb gedaan wat in mijn macht lag. Het enige wat ik nu nog kan doen, is duimen voor het hele team in de komende races."

Ferrari-president Luca di Montezemolo vindt het jammer dat Schumacher niet kan terugkeren, maar wil de Duitser graag bedanken voor zijn inzet. "Ik vind het erg vervelend dat de problemen van Michael betekenen dat hij niet zal terugkeren in de racerij", zei hij. "Ik heb zijn enorme inspanningen en motivatie zeer gewaardeerd. Zijn terugkeer zou zeer goed geweest zijn voor de Formule 1 en ik ben er zeker van dat we hem weer voor de overwinning zouden zien vechten. Namens Ferrari en alle fans wil ik hem bedanken voor zijn inzet in deze omstandigheden."

"In overeenstemming met Stefano Domenicali hebben besloten om Luca Badoer een kans te geven om voor de Scuderia te racen na zo veel jaren hard gewerkt te hebben voor het team als testcoureur."
Bron

:droopy:

jammer, had hem graag eens zien racen tegen Hamilton. (Hami zelf keek hier trouwens ook naar uit) :? het had de f1 dit jaar voor mij opnieuw interessant kunnen maken....

grappig toch hoe sommigen durven te beweren dat schumi niet zou durven :rotfl:
](*,)

Born To Amuse, To Inspire, To Delight
Here One Day
Gone One Night

- MJ [1958-Forever]

Omhoog Omhoog
 Profiel  

di aug 11, 2009 23:32

Leeftijd: 29
Fio schreef:
Citaat:
Schumacher blaast F1-comeback af, Badoer vervanger
11 augustus 2009

De comeback van Michael Schumacher is van de baan. De Duitser heeft te veel last van zijn nek, een overblijfsel van een motorongeluk in februari, en is niet in staat om weer te gaan racen in de Formule 1, waar de g-krachten enorm zijn. Ferrari-testcoureur Luca Badoer zal nu voor het team rijden in Valencia.

"Gisteravond heb ik Ferrari-president Luca di Montezemolo en teambaas Stefano Domenicali moeten informeren dat ik helaas niet kan invallen voor Felipe", liet de Duitser weten op zijn website. "Ik heb er echt alles aan gedaan om mijn terugkeer mogelijk te maken, maar tot mijn spijt is het niet gelukt. Helaas hebben we de pijn die ik kreeg tijdens de test in Mugello niet kunnen verhelpen, ondanks het feit dat we op medicinaal en therapeutisch gebied alles hebben geprobeerd."

"De consequenties van de verwondingen die ik opliep in mijn motorongeluk in februari, breuken in de nek en bij het hoofd, zijn nog steeds te zwaar. Daarom kan mijn nek de enorme krachten van een Formule 1-auto nog niet aan. Dit is een duidelijk resultaat van de onderzoeken die we in de afgelopen twee weken hebben gedaan. Aangezien er geen verbetering was na de dag in Mugello, heb ik besloten om de definitieve test gisteren te doen."

"Ik ben diep, diep teleurgesteld. Het spijt me enorm voor Ferrari en alle fans die hun vingers voor mij gekruist hielden. Ik kan alleen maar herhalen dat ik alles heb gedaan wat in mijn macht lag. Het enige wat ik nu nog kan doen, is duimen voor het hele team in de komende races."

Ferrari-president Luca di Montezemolo vindt het jammer dat Schumacher niet kan terugkeren, maar wil de Duitser graag bedanken voor zijn inzet. "Ik vind het erg vervelend dat de problemen van Michael betekenen dat hij niet zal terugkeren in de racerij", zei hij. "Ik heb zijn enorme inspanningen en motivatie zeer gewaardeerd. Zijn terugkeer zou zeer goed geweest zijn voor de Formule 1 en ik ben er zeker van dat we hem weer voor de overwinning zouden zien vechten. Namens Ferrari en alle fans wil ik hem bedanken voor zijn inzet in deze omstandigheden."

"In overeenstemming met Stefano Domenicali hebben besloten om Luca Badoer een kans te geven om voor de Scuderia te racen na zo veel jaren hard gewerkt te hebben voor het team als testcoureur."
Bron

:droopy:

jammer, had hem graag eens zien racen tegen Hamilton. (Hami zelf keek hier trouwens ook naar uit) :? het had de f1 dit jaar voor mij opnieuw interessant kunnen maken....

grappig toch hoe sommigen durven te beweren dat schumi niet zou durven :rotfl:
](*,)

:huil: :huil: :huil:

Omhoog Omhoog
 Profiel  

wo aug 12, 2009 10:06

Leeftijd: 60
Eddie Jordan is sceptisch over het afblazen van de terugkomst van Michael Schumacher in de Formule 1. Volgens de voormalige teambaas zou het goed kunnen dat Schumacher er achter kwam dat hij niet meer zo snel is als vroeger en dus heeft besloten de eer aan zichzelf te houden.

"Ik ben verrast", zei Jordan tegenover de BBC. "Ten eerste was het een verrassing dat hij ging rijden, want ik vond dat een uiterst dappere zet. Maar goed, hij had al snel weer een team om zich heen gevormd en zou vandaag (dinsdag, red.) weer gaan testen. Ik ben vooral verrast omdat hij nog niet zo lang geleden een kartrace reed en alle huidige Formule 1-coureurs versloeg. Ik denk dat er twee redenen voor zijn terugtrekking zijn: ten eerste zijn de verwondingen aan zijn nek erger dan gedacht en ten tweede is het rijden in een Formule 1-auto zo zwaar, dat hij het gewoon niet aankon."

"Mijn sceptische kant roept gelijk dat hij niet snel genoeg was en zijn reputatie wilde behouden", vervolgde de Ier. "Natuurlijk weet je niet alle feiten, maar dat lijkt me geen ondenkbare situatie. Hij weet zelf het beste hoe goed hij is."

"Hij zou alleen terugkomen als hij races kon winnen, en daar gelooft hij duidelijk niet in."

Omhoog Omhoog
 Profiel  

zo aug 30, 2009 21:50

Whoohooooo den beste heeft gewonnen vandaag :luxe: :cheerleader: :zottekes: :luxe:

Zalig om dat dan ook nog eens live voor men neus te zien gebeuren, puur genieten :cool: :olifant:

In de eerste ronde schoot de helft van de tribune bezorgd op bij die crashes.. Overal hoorde je "ooh" en "woow"..

Kippenvelmoment toen Raikkonen zijn laatste ronde als leider voorbij ons reed, de hele tribune ging door zijn dak :mrgreen: :luxe:
(alleen jammer dat ze geen ereronde gedaan hebben)

Here One Day
Gone One Night

- MJ [1958-Forever]

Omhoog Omhoog
 Profiel  

ma aug 31, 2009 01:55

Leeftijd: 38
Fio schreef:
Whoohooooo den beste heeft gewonnen vandaag :luxe: :cheerleader: :zottekes: :luxe:

:-#
De eerste bocht moest em ruim,wat zeg ik héél ruim nemen :mrgreen: chance dat de bandenmuur ver genoeg stond oft was kwak geweest van kimi :mrgreen:

Dan bocht 6 (denk ik) moettem door het gras,weer te hevig van hem :mrgreen:
En als je de beelden ziet een aanrijding met Kubica door zijn fout :taartgooi:

De beste heeft nie gewonnen,wel degene met het meeste geluk :P

Link naar het filmpje

Omhoog Omhoog
 Profiel  

ma aug 31, 2009 11:26

Danke schreef:
Fio schreef:

:-#
De eerste bocht moest em ruim,wat zeg ik héél ruim nemen :mrgreen: chance dat de bandenmuur ver genoeg stond oft was kwak geweest van kimi :mrgreen:

Dan bocht 6 (denk ik) moettem door het gras,weer te hevig van hem :mrgreen:
En als je de beelden ziet een aanrijding met Kubica door zijn fout :taartgooi:
lol k denk als gij moest kiezen "ruime bocht maken" of "crashen" dat ge hetzelfde zou gekozen hebben :P
'k Vind het al bij al een knappe overwinning, gestart van P6 en gefinished op P1 :happy:

Danke schreef:
De beste heeft nie gewonnen,wel degene met het meeste geluk :P
tsjah dat is ALTIJD zo he ;)
remember toen Button won doordat Massa zonder benzine gevallen is.. Iedere race zijn er wel crashes/uitvallers waardoor er anderen opschuiven, that's racing ;)
en zeg nu zelf, het is niet zo dat de Ferrari rijders de laatste tijd (lees: de laatste jaren) veel chance gehad hebben he... :jaja:

Here One Day
Gone One Night

- MJ [1958-Forever]

Omhoog Omhoog
 Profiel  

do sep 17, 2009 13:50

Citaat:
Renault bekent schuld: crash Piquet was gepland

Renault betwist niet langer dat het in de GP van Singapore 2008 Alonso met een opzettelijke crash van Piquet op weg naar de zege zette. De affaire leidde gisteren tot het vertrek van teambaas Briatore en technisch directeur Symonds.
Wat gebeurde er op zondag 28 september 2008? De Renaults van Fernando Alonso (15de op de grid) en Nelson Nelsinho Piquet jr. (16de) leken kansloos voor de nachtrace in Singapore. Alonso vertrok echter in overleg met de teamleiding met heel weinig benzine. Om het plan volledig te laten renderen had de Spanjaard vlak na zijn vroege pitstop een safety car-periode nodig, een neutralisatie van de wedstrijd.

En kijk: in ronde 12 tankt Alonso en in ronde 13 knalt Piquet in de muur. Op een plek zonder kranen zodat er een safety car-tussenkomst nodig is. Iedereen vertraagt, Alonso maakt zijn verloren tijd goed en komt, nadat alle andere rijders hun tankbeurt afwerken, aan de leiding en wint. Over de crash van Piquet wordt, op een ‘we mogen wel eens geluk hebben' na, niet meer gesproken.

Tot teambaas Briatore eind juli 2009 Nelson Piquet jr. aan de deur wil zetten. Met zijn vader en drievoudig wereldkampioen Nelson, én met het Singapore-dossier onder de arm, probeert de jonge Braziliaan Briatore nog op andere gedachten te brengen. Vergeefs. Dus klopt pa Piquet bij FIA-voorzitter Mosley aan en onthult dat Briatore en Symonds zijn zoon de opdracht hadden gegeven met opzet te crashen.

Met manipuleren van de race-uitslag lacht de FIA niet. Nelsinho Piquet legt op 30 juli bij de FIA een getuigenis af, in ruil voor immuniteit. Tijdens de GP van België eind augustus ondervragen de FIA-onderzoekers Briatore en Symonds. Symonds weigert te antwoorden. De FIA kondigt daarop voor 21 september een speciale zitting van haar Wereldraad aan.

Het voorbije weekend lekken de getuigenissen van Piquet jr. en Symonds uit. Briatore laat prompt weten dat hij de Piquets voor de rechter zal slepen wegens laster en chantage. Symonds krijgt dan weer van de FIA immuniteit aangeboden in ruil voor een volledige getuigenis.

Renault zit in het nauw en erkende gisteren dat de renstal het resultaat van de wedstrijd heeft gemanipuleerd en dat Briatore en Symonds het team hebben verlaten. Het hoopt zo op een lichte straf, net zoals in de McLaren-affaire. Die renstal promoveerde na de leugens van Lewis Hamilton tijdens de GP van Australië teambaas Ron Dennis weg en kreeg slechts een voorwaardelijke straf.

‘Het manipuleren van een uitslag is veel erger dan gewoon valsspelen', stelde FIA-baas Mosley echter dit weekend. Er dreigt voor Renault dan ook wellicht een lange schorsing.
Bron

amai, nie gedacht dat ze bij Renault ZO vals konden zijn... daar gaan ze precies over lijken (bijna letterlijk zelfs).. BOEEEEEEE Afbeelding :onfire:
goe bezig Renault, binnenkort is de F1 helemaal kapot :upyours:

Here One Day
Gone One Night

- MJ [1958-Forever]

Omhoog Omhoog
 Profiel  

do sep 17, 2009 15:24

Site Admin

ik vind 't straf, als Renault ervan wist, dan gaan ze piquet toch niet zomaar ontslaan, wat een idioten!

nu crashte piquet voor onze neus in Singapore vorig jaar, en van de eerste training op vrijdagmiddag vond ik dat ze daar verdekke serieus dicht tegen de muur zaten; het was erop gebouwd. Het was nog mooier geweest als Massa daar 2de geweest was en Hamilton had moeten parkeren - dan waren de poppen aan het dansen geweest, want de (valse) spons gaat nu zijn punten verliezen, en dan ...

Omhoog Omhoog
 Profiel  

vr nov 20, 2009 10:32

Citaat:
'Schumi in talks with Mercedes GP'
Friday 20th November 2009

Michael Schumacher has reportedly held 'preliminary talks' with Mercedes GP that could see him make a comeback next season.

The seven-time World Champion was set for a brief return with Ferrari during this year's Championship before a neck injury put paid to his plans. But that doesn't mean he's out for good.
Afbeelding
According to a report in the Daily Telegraph, 'Schumacher has been sounded out about a sensational return to Formula One next season' with Mercedes Grand Prix.

The newspaper claims that given 'Mercedes takeover of Brawn GP and World Champion Jenson Button's shock switch to McLaren, the possibility of a German dream team with Nico Rosberg is emerging.

'The associations would line up beautifully. Schumacher won all his World titles under the guidance of Ross Brawn at both Benetton and Ferrari, and Brawn will continue in the role of team principal at the newly minted Mercedes team.'

The deal, which would net Schumacher the same salary that Button turned down at Brawn GP in favour of McLaren, would finally see the German teaming up with Mercedes, who were in the past unsuccessful in their bids to lure him away from Ferrari.

'Talks are understood to be at an early stage,' claims the Telegraph.
Bron

*verslikt zich in zenne redbull* :scared:

Here One Day
Gone One Night

- MJ [1958-Forever]

Omhoog Omhoog
 Profiel  

vr nov 20, 2009 15:53

Tis nie te hopen #-o maar wel logisch als je onderstaande leest:
"Nu seizoen 2009 is afgesloten en de meeste zitjes al volzet zijn kunnen we alvast stellen dat Schumacher niet is ingegaan op het voorstel van McLaren.
Een ander punt is dan weer dat Norbert Haug een belangrijke knoop heeft doorgehakt en dat Mercedes vanaf 2010 op eigen benen zal staan door Brawn GP over te kopen.
Ross Brawn zal vast een deel van de aandelen in bezit hebben gehouden,de vroegere kopman van Ferrari komt uiteindelijk bij rivaal Mercedes uit.
Geweten is dan weer dat Ross Brawn en Schumacher een zeer goede relatie hebben overgehouden aan hun samenwerking."

De grote baas gaat ff stoer doen :rotfl:

Link naar het filmpje

Omhoog Omhoog
 Profiel  

vr nov 20, 2009 16:25

Danke schreef:
"Nu seizoen 2009 is afgesloten en de meeste zitjes al volzet zijn kunnen we alvast stellen dat Schumacher niet is ingegaan op het voorstel van McLaren.
Een ander punt is dan weer dat Norbert Haug een belangrijke knoop heeft doorgehakt en dat Mercedes vanaf 2010 op eigen benen zal staan door Brawn GP over te kopen.
Ross Brawn zal vast een deel van de aandelen in bezit hebben gehouden,de vroegere kopman van Ferrari komt uiteindelijk bij rivaal Mercedes uit.
Geweten is dan weer dat Ross Brawn en Schumacher een zeer goede relatie hebben overgehouden aan hun samenwerking."
ik vertik het wel om een mclaren klakske op te doen :fuh:

Danke schreef:
lol omg! :rolling:
schoenmaker blijf bij je leest zou ik zo zeggen :P

Here One Day
Gone One Night

- MJ [1958-Forever]

Omhoog Omhoog
 Profiel  

za nov 21, 2009 03:49

Fio schreef:
Danke schreef:
Wedden van nie :mrgreen:
Van ferrari naar Mercedes,toch een behoorlijke degradatie als je het mij vraagt :P

En wat nu met je ferrari schoenen/hemd?
Verkopen.. :-k eerder weggeven want wie wil nu zoiets hebben :neh:

Danke schreef:

Hebde de Spons zijn smoel gezien? Da is goud waard =D> =D>

Omhoog Omhoog
 Profiel  

za nov 21, 2009 18:20

Danke schreef:
Fio schreef:
Danke schreef:
Wedden van nie :mrgreen:
oh jawel zenne.. dan zal ik wel een schumi klakske opzetten zonder iets van mercedes of mclaren :P

Van ferrari naar Mercedes,toch een behoorlijke degradatie als je het mij vraagt :P
idd :P

En wat nu met je ferrari schoenen/hemd?
Verkopen.. :-k eerder weggeven want wie wil nu zoiets hebben :neh:

zijde zot :wacko: tis nie omda schumi (misschien) naar mclaren of mercedes gp gaat dat ik Ferrari de rug toe draai :P

Danke schreef:

Hebde de Spons zijn smoel gezien? Da is goud waard =D> =D>
:ja:

trouwens...

Citaat:
Mercedes: "Geruchten over Schumacher zijn onzin"
21 november 2009

Michael Schumacher rijdt in 2010 niet voor Mercedes Grand Prix. Deze week ontstonden geruchten dat de Duitser zijn rentree zou maken in de Formule 1 bij het nieuwe fabrieksteam van Mercedes, maar dat wordt door het team zelf tegengesproken.

"Het is logisch dat er altijd speculatie zal zijn over de rijders zolang er nog een cockpit vrij is", vertelde een woordvoerder van het team aan persbureau Reuters. De geruchten over Schumacher zijn volgens hem echter nergens op gebaseerd. "Sommige speculaties zijn niets anders dan dromen die niet zullen uitkomen."

Volgens oud-teambaas en analist van de BBC Eddie Jordan worden er wel degelijk gesprekken gevoerd tussen Mercedes en Schumacher.
Bron

few O:)

Here One Day
Gone One Night

- MJ [1958-Forever]

Omhoog Omhoog
 Profiel  

vr dec 11, 2009 12:44

Kimi Räikkönen rijdt volgend seizoen in het WK Rally.
De Fin tekende een eenjarig contract bij Citroën,waar hij in het juniorteam zal uitkomen.

Omhoog Omhoog
 Profiel  

do dec 24, 2009 17:21

Danke schreef:

:flui: :flui:

](*,)

Het lijkt wel of ze geen andere rijders hebben :???:
Ne echte opsteker voor het jong grut dat staat te trappelen om te racen =D>

Omhoog Omhoog
 Profiel  

do dec 24, 2009 18:40

Die dikke nek wil eens aan de jonge rakkers laten zien wat hij nog kan. Droevig dat Mercedes daar aan mee doet. Hopelijk krijgt hij langs alle kanten op zijn kl*ten van Nico Rosberg, zijn ploegmaat.

Omhoog Omhoog
 Profiel  

do jan 21, 2010 15:03

mja ik heb er ook gemengde gevoelens bij eerlijk gezegd :-k

btw, Fernando staat wel met rood he :mrgreen: :cool:
Afbeelding
nu nog winnen en tis helemaal ok :cheerleader: :champagne:

Here One Day
Gone One Night

- MJ [1958-Forever]

Omhoog Omhoog
 Profiel  

do jan 21, 2010 19:04

Fio schreef:

btw, Fernando staat wel met rood he :mrgreen: :cool:

Voort zelfde geld had hij ermee gezeten :jaja: :rotfl:

Afbeelding

De schoonste kleuren zitten toch nog in zen helmke :neh:

Omhoog Omhoog
 Profiel  

do jan 21, 2010 20:21

Schumacher aast op startnummer van Rosberg

Mercedes GP-coureur Michael Schumacher wil dit jaar graag met nummer drie op de auto rijden. De Duitser heeft hiertoe een verzoek ingediend bij zijn team.

Op dit moment beschikt teamgenoot Nico Rosberg nog over startnummer drie, omdat hij eerder door het team werd bevestigd. "Ross (Brawn, de teambaas red.) weet dat ik liever een oneven nummer heb", aldus Schumacher tegen het Duitse Bild.

Schumacher heeft tot dusver slechts één Grand Prix met een even nummer gereden. Dat was de Belgische Grand Prix van 1991, zijn debuutrace in de Formule 1.

Die dikke nek heeft nog geen race gereden en begint al eisen te stellen. :wacko:

Omhoog Omhoog
 Profiel  

do jan 21, 2010 22:37

JR schreef:
Die dikke nek heeft nog geen race gereden en begint al eisen te stellen. :wacko:
tja, zo zal iedereen zijn eigen bijgeloof hebben eh ;)
ik wou dat ie ne dikke nek had, dan had ie misschien toch mee kunnen rijden in francorchamps afgelopen jaar :neh:

Here One Day
Gone One Night

- MJ [1958-Forever]

Omhoog Omhoog
 Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]